Qué busques?

dilluns, 5 de març del 2012

Crema Catalana

El meu primer record de la crema Catalana es remunta a Sant Josep, a casa l'avia, jo era prou petita com per haver de posar-me de puntetes per poder veure que hi havia sobre la taula. L'avia feia una graaaan safata de crema i la posava a refredar sobre la calaixera, tot el pis s'omplia d'olor de canyella i llimona, just abams dels postres ella hi escampava sucre i el cremava amb una antiga planxa de ferro roent.  M'encantava observar-la servir la crema trencant la fina capa de caramel i posan't-ne unes cullerades a cada plat. Encara la veig en l'aroma del sucre cremat.

Ingredients (per 6 cassoletes)
  • 1l llet
  • 8 ous (els rovells)
  • 200 gr sucre
  • 2 canons de canyella
  • La pell d'una llimona
  • 50 gr midó
Preparació
  1. Posem a bullir 1/2l de llet amb la meitad del sucre, la canyella i la pell de llimona, després d'arrencar el bull ho retirem del foc.
  2. Passem el midó per la picadora per fer-lo pols fina.
  3. En un bol batem be els rovells amb el sucre fins que blanquegi, barregem bé l'altre 1/2 l de llet freda amb el midó mirant que no hi queding grumolls. Ho barregem amb els ous i el sucre
  4. Colem la llet bullida en un cassó i la ajuntem amb l'altra barreja de llet, ous i midó, ho unim be, afegim un altre cop la pell de llimona i la canyella i ho posem al foc novament remenant sense parar fins just abans d'arrencar el bull. Retirem del foc, retirem la pell de llimona i la canyella i barregem be amb unes varilles (a ma) fins que quedi ben fina.
  5. Aboquem a les cassoletes i deixem refredar. Un cop fredes les podem guardar a la nevera fin el moment de servir.
  6. Just abans de servir escampem sucre pel sobre i el cremem amb una pala o un soplet.
 He probat un parell de cops a fer-la amb Maicena en lloc de midó, però no m'agrada tant, em sembla que la crema queda més fina feta amb midò.
Aquesta mateixa recepta serveix per fer crema per farcir coques o pastissos, només cal canviar la quantitat del midó: 70gr en lloc de 50 per que quedi més consistent.

2 comentaris:

  1. Jo la faig exactament igual! Amb mes ous no m'agrada tant, i amb Maizena si però no tant.

    Gràcies!

    Rosa

    ResponElimina

Seguidors

Total de visualitzacions de pàgina: