Qué busques?

dilluns, 15 d’abril del 2013

Cabell d'angel

L’altre dia em van donar carabasses!! i ben contenta que vaig estar: una carabassa petita de cabell d’àngel, aquest cap de setmana l’he fet, llàstima que era tan petita que n’ha sortit molt poquet cabell d’àngel. A veure si tinc sort i aviat em tornen a donar carabasses...
Ingredients
  • Carabassa de cabell d’àngel (cidra)
  • 1 branca de canyella
  • 1 tros de pell de llimona (sense la part blanca), opcional
  • Sucre (el 70% del pes de la molsa de carabassa escorreguda)
  • Aigua de bullir la carabassa
Elaboració
  1. Tallem la carabassa a trossos, els posem dins d’una olla amb aigua i fem bullir tapat fins que estiguin tous, uns 20-25’.
  2. Traiem els trossos de carabassa i els posem en aigua freda.
  3. Els anem traient de l’aigua freda, retirem les llavors i separem de la pell amb una cullera. Amb els dits premem per escórrer l’aigua i anem desfent en fills, els posem en un escorredor.
  4. Al final premem bé per eliminar l’aigua.
  5. Pesem els fils de carabassa i el 70% d’aquest pes de sucre.
  6. Posem a una olla: la carabassa, el sucre, la canyella, la pell de llimona (només un trosset) i 1/4l d’aigua de coure la carabassa per cada kg de molsa. D’aquesta manera quedarà el cabell d’àngel gairebé sec, si es vol amb almívar  només cal posar-hi més aigua.
  7. Posem l’olla al foc i fem bullir, a foc suau i tapada, durant 1h remenant de tant en tant i vigilant que no es cremi el sucre. Fins que al tastar-ho ja notem el cabell d’àngel ben confitat.
  8. El posarém en pots prement be perquè no hi quedin bombolles d’aire. Podem fer el buit al bany maria durant 20’ o posant de cap per avall fins que siguin totalment freds.
La carabassa que em van regalar era molt petita i tendra. És millor utilitzar carabasses velles, de l’any anterior, costen més de tallar però la carn no té tanta aigua i el cabell d’àngel surt millor.

4 comentaris:

  1. La de cabell d'àngel és una melmelada que m'agrada moltíssim. Feta a casa és deliciosa!! PEtons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens raó, llàstima que costi tant conseguir aquestes carabasses.

      Elimina
  2. Hola !!!acabo d'arribar a veuret i...m'as guanyat !!! es la que mès m'agrada, la millor del mon !!! no sabìa que encara en puc trobar per ferna.
    Petonets i si tu vols ens anem veient.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracies pel comentari! acabo de visitar el teu bloc i m'encanta, i tant que ens veiem, jo t'afegeixo al meus blocs per visitar-te regularment. Una abraçada!

      Elimina

Seguidors

Total de visualitzacions de pàgina: