Qué busques?

dilluns, 11 d’abril del 2011

Melmelades de taronja amarga: sola, amb nous i amb xocolata

La melmelada més anglesa en tres versions, totes adictives: sola, amb nous i amb xocolata. Es clar que no n'hagués pogut fer cap sense la Marta que va regalar les taronges, moltes gràcies ! d'aquestes no n'hi ha a les botigues.

Ingredients
  • Taronges amargants (de tarongers bords) (pesar-les)
  • Sucre, el mateix pes que de taronges
  • Aigua: el 40% del pes de les taronges
  • 15 gr pectina per Kg de fruita (o les llavors de les taronges)
  • Nous
  • Xocolata de cobertura
El.laboració
  1. Posem les taronges en remull amb aigua freda durant 24h, canviant l'aigua 3 vegades.
  2. Les tallem per la meitat i en treiem el suc. Al fer servir pectina no cal guardar les llavors, les separem i passem per la picadora la polpa i les pells. Si es vol algunes pells es poden tallar a tiretes, jo tenia moltes taronges i vaig simplificar: tot triturat.
  3. Jo vaig fer servir pectina per espessar, bàsicament per simplificar, però si es vol es poden fer servir les llavors: s'han de posar juntes i fer un farcellet amb una gasa. S'han de posar les taronges trinxades, el suc, l'aigua i la gasa amb les llavors tot junt a macerar 24h. Aquest pas me'l vaig saltar.
  4. Barrejar a una olla gran (la melmelada al bullir augmenta força), les taronges trinxades, el suc, l'aigua, la pectina dissolta amb una mica de l'aigua i el sucre. Fer-ho bullir durant 50' remenant sovint i vigilant que no s'enganxi de sota.
  5. Deixar reposar 24h més i tornar a bullir 50', amb molta cura que no s'enganxi, s'ha de vigilar i remenar sovint.
  6. Envasar els pots de taronja sola, separar una part i barrejar-la amb nous trinxades grosses i envasar-la, finalment barrejar la melmelada que queda amb cobertura de xocolata deixant que es fongui amb l'escalfor de la melmelada (la quantitat la vaig posar a ull, sense passar-me de xocolata per tal que no s'endurís massa al refredar-se), envasar els darrers pots.
  7. Tapar els pots (sense prémer excessivament) i posar-los de cap per avall 24h per fer el buit. Aquest cop ho vaig fer això per que tenia 14 pots i bullir-los com faig habitualment era massa feina (no tinc olles gegants...). El sistema de posar cap avall va funcionar correctament.

3 comentaris:

  1. hola, no dius el moment que poses el sucre, és a la primera bullida o a la segona?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres quin lapsus!!! es posa al començament, al punt nº 4. Ara ho corregeixo. Vagi bé la melmelada!!

      Elimina

Seguidors

Total de visualitzacions de pàgina: