Qué busques?

dilluns, 9 de juliol del 2012

Cuando el rojo es negro

Xiaolong Qiu, Shanghai 1953.

Novella negra de factura xinesa. L'autor barreja política, la vida quotidiana de la gent corrent i intriga policial. El protagonista de les seves novel·les, l'inspector Chen, és un poeta que treballa a la policia de Shangai. A Cuando el rojo es negro l'inspector Chen s'agafa unes vacances per fer un treball de traducció per un promotor immobiliari, quan es produeix l'assassinat d'una professora d'universitat, considerada  dissident política, que havía publicat una novel·la crítica amb la Revolució Cultural.

Amb aquests elements vaig engegar la lectura de primera obra d'aquest autor que queia a les meves mans, aviat em vaig adonar que aquest estil no m'enganxava. Una trama lenta i repetitiva, on els personatges s'amaguen sota capes d'aparences i simulació fan d'aquesta una història asfixiant. 

El xoc cultural és evident tant pels personatges, la seva manera de pensar i d'actuar, com per l'estil narratiu i les freqüents referències a la poesia clàssica xinesa o al confucianisme. Tot i que l'autor porta molts anys establert als Estats Units no s'hi reflecteix cap influència.

Per mi tenia l'interés de fer una ullada a una societat pràcticament desconeguda, no obstant, tot i ser un llibre curtet en nombre de pàgines, se'm va fer inacabable.

La web de l'autor a: http://www.qiuxiaolong.com/

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Seguidors

Total de visualitzacions de pàgina: