Qué busques?

dijous, 5 de setembre del 2013

Una familia exemplar

Genís Sinca, Manresa 1970.

El Dr. Bou és un reputat pediatre de Tortosa que un hobby especial: investigar la nissaga de la seva dona amb l’objectiu d’extreure’n els trets característics i la seva perpetuació durant generacions de dones Antich. Així comença aquesta novel·la, amb llarguíssimes descripcions i sense entendre gaire el motiu que les propicia, aviat veiem que aquest doctor i la seva família no son gens convencionals, o potser tal vegada ho son massa. Quan topen amb la família Mirabaix de Manresa, amb motiu de la boda de la filla, s’enfronten a l’antítesi de la seva essència i orgull familiar.

Tota la novel·la és una sàtira barrejada amb sarcasme extrem, personatges esperpèntics fins a l’absurd i situacions impossibles. Un deliri patològic que alguns han definit com a còmic, però que no m’ha fet riure en cap moment, de fet tota aquesta història de nissagues familiars m’ha provocat desassossec, una indefinible sensació de fàstic per uns personatges inquietants i desagradables. Tanmateix no he pogut deixar la lectura per la necessitat de saber on conduïa tot allò, pura curiositat morbosa, un voyeurisme que també és present al llarg de la narració per part d’amics i familiars que assisteixen muts i complaguts al desastre.

L’autor condueix de manera magistral al lector a través de comportaments que podem trobar en qualsevol família, magnificats i caricaturitzats com si ens trobéssim al saló dels miralls d’un circ macabre.

La web de l’autor a: http://www.genissinca.com/

3 comentaris:

  1. L'altre dia vaig tenir-lo a les mans a la biblio!! a veure si acabo toooots els que tinc pendents i m'hi fico, de moment queda anotat ;).

    ResponElimina
  2. És una novel·la ben curiosa i diferent, ja em direu qué us ha semblat.

    ResponElimina

Seguidors

Total de visualitzacions de pàgina: