Qué busques?

dilluns, 9 de març del 2009

T de Trampa

Sue Grafton (Louisville, 1940)

Llicenciada en literatura anglesa i guionista de TV, escriu novel.les de crim i suspens.

El seu personatge de Kinsey Millhome protagonitza un peculiar alfabet del crim, del qual T de trampa n'es la vintena entrega.

La Kinsey es una solitària de mena que va a la seva, amb poca traça per les relacions socials i bàsicament escèptica: "Per la meva experiència l'impuls de rescatar algú genera molèsties a la candidata a heroïna sense cap efecte discernible en la persona que necessita ajuda. No pots salvar els altres de si mateixos perquè la gent que converteix la seva vida en un desgavell perpetu no valora que interfereixis en el drama que s'han creat. Volen que els diguin "pobrets" i els consolis, però no volen cambiar. Aquesta es una lliçó que no semblo capaç d'aprendre."

Dona introvertida que malda per tirar endavant la seva carrera de detectiva, enfeinada amb cassos sense cap relleu, mentre es veu envolicada en una història de maltractaments i abusos al seu veí de prop de noranta anys.

Es una bona novel.la si passem per l'us indiscriminat del mot "vaig" que pot ser degut a una deficient traducció, cosa que no puc confirmar al no haver llegit cap novel.la original d'aquesta autora.

La Kinsey m'ha caigut molt be, diu se si mateixa: "Tolero malament els conflictes. Com a filla única que vaig ser, tenia molt bones relacions amb mi mateixa, gracies. ... L'escola em va fer patir molt, però quan vaig haver aprés a llegir vaig desaparèixer dins dels llibres." Malgrat tot es una excel.lent veïna i amiga.

La web oficial de la autora a: http://www.suegrafton.com/index.htm

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Seguidors

Total de visualitzacions de pàgina: