Qué busques?

dimecres, 29 de febrer del 2012

Pa de pessic: el més flonjo

Tinc receptes més fàcils, però cap surt com aquesta, és un pa de pessic que puja molt, es pot dividir fàcilment en dues o tres capes per farcir i és extremadament flonjo i suau. Per mi el millor pa de pessic.

Ingredients
  • 50 gr maicena
  • 2 cc llevat químic o impulsor
  • 100 gr farina
  • 200 gr sucre
  • 6 clares d'ou
  • 3 rovells
  • ¼ cc sal
  • 0.3 cc vainilla en pols (o 2 sobres de sucre avainillat)
Preparació
  1. Pre-escalfem el forn a 160º (després baixarem a 150º)
  2. Barregem 1 cs de maicena amb el llevat i la resta de la maicena amb la farina.
  3. Tamisem la barreja de farina i maicena 3 vegades (sembla una bestiesa, però això dóna molta lleugeresa a la massa).
  4. Batem les clares amb una marxa lenta, quan estiguin ben escumoses però sense muntar hi afegim la barreja de llevat i maicena. Ara, amb la marxa més veloç muntem les clares a punt de neu fort, afegint en diverses vegades la sal, el sucre i la vainilla.
  5. Incorporem a les clares a punt de neu els rovells d'un en un, barrejant a ma amb cura.
  6. Tot seguit hi afegim les farines tamisades i acabem de barrejar amb delicadesa.
  7. Pintem amb mantega un motlle de parets altes desmuntable, espolsem amb farina picant be de cap per avall al final per eliminar la sobrera. Aboquem la massa al motlle igualant la superfície i la enfornem a 150ª de 40' a 50' (fins que al punxar amb una broqueta surti neta)
  8. Apaguem el forn i deixem reposar el pa de pessic a dintre, amb la porta del forn oberta, durant 15'.
  9. Desemmotllar i deixar refredar totalment sobre una reixeta.


Per menjar directament: espolsar la superfície amb sucre glaç i no cal res més per tenir un bon esmorzar o berenar.
Aquest cop jo el vaig farcir de crema que ja tenia feta i, prometo no fer-ho mai més! era tan bo que em vaig engreixar de tant menjar-ne...

5 comentaris:

  1. Avui l'estic fent. Espero que em quedi prou bé. El teu es veu superflonjo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que si! ja m'ho diràs ;o))

      Elimina
    2. Ha quedat boníssim, quasi no he tingut temps de fer-li la foto pel blog. Moltes gràcies. Recepta ja fitxada per sempre

      Elimina
    3. Mira que bé ha quedat, amb el teu permís ho he publicat al blog.http://elplatdeldia.blogspot.com.es/2014/05/pa-de-pessic.html

      Elimina
    4. Que guai! m'encanta que t'hagi sortit bé, qué dic bé, t'ha sortit preciós, ara mateix m'en menjaria un trosset. Tens un bloc molt xulo, em sembla que aviat et copiaré alguna recepta.

      Elimina

Seguidors

Total de visualitzacions de pàgina: