Qué busques?

dimecres, 1 de juny del 2011

Pasta fresca: mitges llunes d'albergínia

La meva primera aventura fent pasta fresca a casa amb la panificadora. Tenint en compte que no tinc la màquina per fer les tires de pasta finetes i que, en conseqüència, vaig estirar la pasta a sobre el marbre amb l'ajuda d'un corró, el resultat fou prou acceptable. El que va ser excessiu es la feinada que em va suposar fer aquest procés a mà.
Conclusió: amb la panificadora la pasta fresca surt molt be, però sense l'altre màquina jo no em tornaré a posar en aquest embolat !

Ingredients
  • 332 gr farina de força
  • 2 ous
  • 52 ml aigua
  • 1/2 cc sal
Elaboració
  1. Posar a la cubeta de la panificadora els ingredients en aquest ordre: la farina, l'aigua, els ous i la sal.
  2. Connectem el programa de pasta fresca (dura 15'), en acabar em va semblar que la pasta no era prou fina i el vaig posar de nou (15' més)
  3. Deixem reposar la pasta en un bol tapada amb un drap humit durant 30' i ja esta llesta per estirar-la, fina, ben elàstica i no s'enganxa gens. Millor amb l'aparell especial per estirar la pasta, jo ho vaig fer a ma: la vaig dividir en 3 porcions i cadascuna la vaig estirar be sobre el marbre, lleugerament enfarinat, amb l'ajuda d'un corró fins deixar-la tan primeta com un tel.
  4. A continuació tallar la pasta en cercles amb l'ajuda d'un tallador.
  5. Al mig de cada cercle hi posem una boleta de farcit i tanquem amb prement les bores amb una forquilla. Si la pasta es resseca pintar amb una mica d'aigua abans de segellar.
  6. Anar reservant a una safata pintada amb oli i tapar amb un drap humit fins que estiguin totes (m'en van sortir 70)
  7. Coure en abundant aigua salada bullint durant 10'.
Farcit d'albergínia
Fer una pasta consistent (s'han de poder fer boletes) amb: la polpa d'una albergínia escalivada, sal, orenga, un all petit trinxat i parmesà ratllat.

Vaig servir les mitges llunes amb salsa de tomàquet (feta amb tomàquet, all, llorer i orenga) i formatge ratllat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Seguidors

Total de visualitzacions de pàgina: